K O M U N I K A T Y






Strona główna > MOBILIS > Mobilis/Man Lion's City Hybrid

Share on Facebook

9544

Pierwszy dzień nowych MANów z Mobilisu i jednocześnie nowego kontraktu.
fot. ikarus405

Infomacje o pliku
LINK DO ZDJĘCIA:http://omni-bus.eu/omnigaleria/displayimage.php?pid=18100
Nazwa pliku:20180609_9544_102_grzybowska.jpg
Nazwa albumu:solaris8315 / Mobilis/Man Lion's City Hybrid
Słowa kluczowe:LionsCityHybrid / 9544 / 102 / Grzybowska
Data:09.06.2018
Miejsce:Warszawa, ulica Grzybowska
Numer pojazdu:9544
Numer brygady/linii:102
Wielkość pliku:911 KiB
Data dodania:09, Czerwiec 2018
Wymiary:1200 x 760 pikseli
Wyświetleń:1459 razy
Ulubione:Dodaj do ulubionych

Komentarz 1 do 47 z 47
Strona: 1

Marcinek   [09, Czerwiec 2018 at 01:05 PM]
Ta czarna grzywa wygląda średnio...
zxcvbnm   [09, Czerwiec 2018 at 02:19 PM]
Jak dla mnie za... wygląda Bardzo szczęśliwy Tylko szkoda, że ich rola to zastępywanie pojazdów elektrycznych które właśnie miał jeździć na 102 czy 194...
solaris8315   [09, Czerwiec 2018 at 02:45 PM]
Marcinek@. W koncu to lew to czarna grzywa zobowiązuje Cool
GalusAnomimus   [09, Czerwiec 2018 at 03:02 PM]
Autko naprawdę przyjemne Uśmiech
Ashir   [09, Czerwiec 2018 at 03:47 PM]
@zxcvbnm - Pierwsze słyszę, aby ZTM kiedykolwiek planował wysyłać elektryki na 194. Puszczać oczko
Super Hiper   [09, Czerwiec 2018 at 04:28 PM]
Wnętrze jak w NL293 Grodzia Puszczać oczko
prosper5250   [09, Czerwiec 2018 at 04:33 PM]
Może chodzi o to, że gdyby EEC wygrało ten przetarg to były by wtedy elektro-Ursusy m. in. na 194...
Ashir   [09, Czerwiec 2018 at 05:47 PM]
@Super Hiper - Układ siedzeń jest jednak ciut inny.
@prosper5250 - Wątpię, aby dostali daleko od siebie akurat 194.
Super Hiper   [09, Czerwiec 2018 at 07:25 PM]
Szkoda, że nie można by było jakoś zamienić obsługi jakichś linii (np. 522 w stosunku do 118), która sprawia że na jakimś odcinku MANy są na bardzo wielu liniach z 516 i 126... Na północy dalej niż 118 takich hybryd nie znajdzie nikt... I w sumie wielki żal, bo Solarków Arrivy tutaj za dużo: 152, 176, 376 i od niedawna 214 do którego taborowo jestem zniechęcony... Smutek Smutek
michael112   [09, Czerwiec 2018 at 09:01 PM]
To nie chodzi o fanaberię, tylko dlatego że mają blisko z zajezdni.
Ashir   [09, Czerwiec 2018 at 09:15 PM]
@Super Hiper - Dlatego, że również i w przypadku ajentów jest brana lokalizacja zajezdni, chociaż nie jest to kryterium decydujące. Poza tym Arriva również ma hybrydy, co prawda jedynie 5 sztuk, ale ma. Puszczać oczko
Super Hiper   [09, Czerwiec 2018 at 10:13 PM]
Dziwi mnie tylko to, że nie mogą robić łączonych brygad ze 118: 126 na Bródnie, a 516 na Żeraniu. Północ Warszawy już nie jest taka luksusowa jak sprzed 2 lat kiedy królował Płytowy Michalczewski (który wraca ze Scaniami). Teraz tu MANa złapać to nie lada wyczyn... Płaczę, jest mi bardzo smutno
Super Hiper   [09, Czerwiec 2018 at 10:19 PM]
Szkoda, że teraz Białołęki nie ma czym reprezentować... Smutek
Kierowca mobilis   [09, Czerwiec 2018 at 11:38 PM]
Witam wszystkich. Koledzy i koleżanki z omni busa... ZTM celowo wprowadza nowe wozy na te linie.. Planem ztmu jest chęć panowania nad liniami nieekspediowanymi... Tzn że np na 194 ztm będzie mógł wprowadzić TSB bez kontaktu z dyspozytora mobilisu... Jeżeli chodzi o,, dawanie,, linii.. ZTM wcale nie daje linii najbliżej zajezdni... Przykład do niedawna linia 900.. Codziennie ponad 50km PT na Ursus... PKS w przeszłości też jeździł PT np. Na 166 na STP Kabaty... Przykładów jest więcej...
lenka   [09, Czerwiec 2018 at 11:49 PM]
Te wozy są piękne. MAN się jednak postarał. Jednak stare malowanie tzn ciemny czerwony wyglądał by o niebo lepiej. Ztm z tymi nowymi jasniejszymi barwami dał ciała podobnie jak z nowymi taborowkami. Jestem pod wielkim wrażeniem tych pięknych wozów.
prosper5250   [10, Czerwiec 2018 at 12:03 AM]
Szkoda jednak że to A37... Za pół roku to MZA dostaną najlepsze MANy - te z silnikiem leżącym - A21/A23.
Zdzisiek z MZA   [10, Czerwiec 2018 at 08:14 AM]
Skąd oni biorą kierowców? ?? W MZA brakuje ok. 400 Cool
MichalK   [10, Czerwiec 2018 at 08:38 AM]
lenka - z taborówkami zgadzam się w 100%, ale akurat zmiana barw wyszła wozom na dobre. Zobacz jak wyglądają obecnie wozy z 2007 roku? Przez ten ciemny bordowy sprawiają wrażenie zapuszczonych i brudnych, a 34xx czy 83xx nadal wyglądają świeżo. Jedynie ten pomidorowy powinien być zastąpiony czystą czerwienią znaną z kremowo-czerwonych Ikarusów.
Robert   [10, Czerwiec 2018 at 10:30 AM]
Autobus jest piekny. A co do linii to uważam ,ze ekologiczne pojazdy powinny być wysyłane na wszystkie linie obsługujace Warszawę przez tabor 12 metrowy. Jaki ma cel gromadzenie autobusów hybrydowych na liniach typu 221 ,255,707 czy 712 skoro cała Warszawa jest zanieczyszczona. Jedynymi liniami na których te autobusy będą spełniać swoja rolę to 102,118 ,159 i 522. reszta powinna być rozdysponowana po innych liniach zostawiając oczywiście obsługę nimi również na 194,181... Natomiast teoria ,ze Mobilis ma tam blisko do mnie nie trafia, bo i taki PKS może obsługiwać Ursynowską linie 179, czy Mobilis jest w stanie obsługiwać 133 czy 219. Uważam ,ze ZTM powinien się zastanowić nad tym, bo jeśli to tak ma wyglądać przydzielanie autobusów ekologicznych do linii to powinni zamówić zwykłe diesle u ajentów a nie robić wielkie halo ,że robią to dla poprawy powietrza w Warszawie.
prosper5250   [10, Czerwiec 2018 at 10:35 AM]
Przecież to chodzi o zgodność w tabelce. Ma tyć taki a taki procent alternatywnego napędu w miejskim transporcie, a to że akurat trafiło na Mobilis że dostarczy takie wozy na te akurat linie to kwestia zbiegu czasu i ówczesnych wytycznych a nie zaplanowanego działania na skierowanie w rejon ekologicznych pojazdów Puszczać oczko
Ashir   [10, Czerwiec 2018 at 11:07 AM]
@Kierowca mobilis - Ajenci są również po to, żeby im podrzucać niewdzięczne linie/kursy. Np. w przypadku hybrydowych MANów są to poranne i wieczorne kursy na 743, aby do/z Wolicy nie jechała na pusto Kleszczowa. Ale to nie znaczy, że lokalizacja zajezdni ajenta jest absolutnie pomijana i nie ma wpływu, który ajent akurat daną linię dostanie. Natomiast 900 to zostało podrzucone jak kukułcze jajo, w ramach kolejnych przetargów albo nikt tego nie chciał obsługiwać, albo za cenę z kosmosu. W końcu to trafiło do Mobilisu, jako brygada ponadplanowa, a więc dobrowolnie przyjęta z możliwością rezygnacji. I czy to nie było przypadkiem płatne brama - brama?
@Robert - W każdym kontrakcie dla ajenta jest tak, że ma się linie zarówno blisko zajezdni, jak i te daleko od zajezdni. Jednak w miarę możliwości więcej linii jest tych bliższych niż tych dalszych. Specyfiką nowych kontraktów jest to, że w miarę możliwości ajent dostaje całość obsługi (chociaż w DP/DŚ), aby zdalnie sterować, ale i zachowanie pewnego standardu obsługi danej linii też jest mile widziane. Dlatego tak wozy są kumulowane, niezależnie od napędu. Puszczać oczko I tak jak piszesz po to są ajenci, żeby wcisnąć im i te dalekie linie, ale najczęściej są one w mniejszości. Np. Arriva owszem jeździ na 178, ale tylko w DŚ i jest to jedyna linia tak daleko zapuszczająca się od bazy, reszta przynajmniej jeden kraniec ma blisko zajezdni, a najczęściej obydwa. Świetnym przykładem jest 153, które obsługiwała Arriva, ale z dniem pojawienia się Grodzia nowymi wozami, stracili obsługę na ich rzecz, a w zamian dostali dużo bliższe 152. Z kolei jakby takie EEC wygrało przetarg to pewnie oni by przejęli 179 od Grodzia. PKS z tych dalszych linii ma tylko 179 oraz w DŚ 724 i 742, pewnie co by ajent też za dobrze nie miał. Nabijam się
Przybyłek   [10, Czerwiec 2018 at 11:22 AM]
Nowe barwy to wzięły się z lionsów 34##
fraktal   [10, Czerwiec 2018 at 11:23 AM]
Wozy rzeczywiście bardzo przyjemne, choć zdarzają się problemy wieku dziecięcego - w tym, którym jechałem szwankowała pamięć przycisku przy 2. drzwiach (trzeba było nacisnąć drugi raz, by otworzyć drzwi), klima też działała trochę słabo - ale w trakcie jazdy było już lepiej, może kierowca coś przestawił. Co do linii - teraz są to głównie te, na których jeździły stare "dwunastki" - skoro Mobilis i tak posiada dokumenty przewozowe, to czemu nie? Po wakacjach pewnie będą jeszcze roszady.
Ashir   [10, Czerwiec 2018 at 11:33 AM]
@fraktal - Ze starych linii uchowało się tylko 102, 159, 181, 300, 707 oraz 712 i jest to mniejszość, z czego jedynie 102 jest obsługiwane przez cały tydzień MANami. Puszczać oczko
prosper5250   [10, Czerwiec 2018 at 12:19 PM]
Problem z pamięcią znany też jest z grodziskich B100. ZTM podczas "odbiorów technicznych" poprzedzających start wozów w eksploatacji liniowej tej niepawidłowości nie wychwytuje?
zxcvbnm   [10, Czerwiec 2018 at 04:21 PM]
Nie wiem... wnerwia mnie cholernie przydzielanie linii dla ajentów. Najgorzej kumulacja Mobilisu na kilku liniach w jednym miejscu. Na lepszcze czasy dla moich okolic to chyba przyjedzie czekać do kasacji 18xx, bo teraz na nic innego niż te Solarisy nie można liczyć. A i tak to kasacja tych wozów nie będzie cieszyć bo to najlepsze U12 w całej Warszawie. Pozostaje tylko dziękować temu Grodziowi, że w 2007 i 2008 roku te Scanie kupował. Ktoś powie, że spamuję, ale sytuacja jest bardzo niesprawiedliwa obecnie i z tym trzeba walczyć.
usn   [10, Czerwiec 2018 at 04:46 PM]
Drodzy Panowie z dość nie małym zdziwieniem w spisie linii do obsługi powyższymi MAN-ami zauważyłem linię 193( Zaskoczony Pytanie). Czy jest to jakiś błąd przy wpalcowywaniu, żart, czy wprowadzenie nieprawdziwej informacji przez zlecającego do obiegu? Przecież te wozy jak widać są niespełna 12-metrowe, a 193 jest obsługiwane 18-metrowym taborem(Okrzyk). A jeśli ktoś zapyta czemu długi, to mówię, że ze względu na bardzo dużą ilość pasażerów.
Ashir   [10, Czerwiec 2018 at 05:35 PM]
@zxcvbnm - Choć Wawer to odległa dzielnica od Ursusa to i tak Mobilis jeździ tam na 219, 411, 502 i N02. Uśmiech
@usn - Tak, w DP Mobilis dostał do obsługi całe 193 na MANy (w sumie 6c+3dA/2dB), w weekendy jeszcze są przeguby z Woronicza, ale pewnie wraz z wakacjami i to się zmieni. Puszczać oczko
michael112   [10, Czerwiec 2018 at 06:29 PM]
@Ashir: Na te kursy 743 to niedługo będzie można wysyłać Arrivę, jak już będzie miała bazę w Wyględach. Nawet jak Solarisy zostaną na Płochocińskiej, to na te dwa kursy o skrajnych godzinach można wysłać Otokary Puszczać oczko
Ashir   [10, Czerwiec 2018 at 06:57 PM]
@michael112 - W zasadzie to trzy rano i dwa wieczorem. Puszczać oczko
Super Hiper   [10, Czerwiec 2018 at 07:53 PM]
@Robert @zxcvbnm zgadzam się. To niesprawiedliwość. Skoro mogą przydzielać też dalekie linie to czemu je nagromadzili tj. 118, 522 itp.? Na Białołęce (jeżeli można do niej FSO wliczyć) to MANy tylko na 118. A na 126 oczywiście mobilis ale tylko w weekendy kiedy są same przeguby. I jak tu się cieszyć Pytanie
Ashir   [10, Czerwiec 2018 at 08:25 PM]
@Super Hiper - Potrzeby solówkowe Białołęki zaspokaja Arriva na (120), 152, 176, 214, 304, 326, 376, 516 i 900. Coś trzeba zostawić Stalowej, a i pewnie coś Michalczewski skubnie.
usn   [10, Czerwiec 2018 at 09:02 PM]
Drodzy Panowie z dość nie małym zdziwieniem w spisie linii do obsługi powyższymi MAN-ami zauważyłem linię 193( Zaskoczony Pytanie). Czy jest to jakiś błąd przy wpalcowywaniu, żart, czy wprowadzenie nieprawdziwej informacji przez zlecającego do obiegu? Przecież te wozy jak widać są niespełna 12-metrowe, a 193 jest obsługiwane 18-metrowym taborem(Okrzyk). A jeśli ktoś zapyta czemu długi, to mówię, że ze względu na bardzo dużą ilość pasażerów. @Ashir Proszę, zastanów się, co te chochliki przynoszą na język. O co chodzi z tym przetargiem na elektryki?
Ashir   [10, Czerwiec 2018 at 10:00 PM]
@usn - Mógłbyś staranniej pisać swoje komentarze? Nie wiem po co większość postu powtarzasz, nie wiem też o jakie chochliki chodzi? Jak również ciężko stwierdzić o który przetarg na elektryki pytasz? Ten na 130 przegubowych?
zxcvbnm   [10, Czerwiec 2018 at 10:04 PM]
@Ashir, źle się wyraziłem... Chodzi mi o przydzielanie kontraktów, a nie ajenta jako takiego.
Super Hiper   [10, Czerwiec 2018 at 10:15 PM]
@Ashir Nie wiem za dobrze, ale na Białołęce jest mnóstwo fabryk (FSO, Polfa i Czajka), które mogą bardzo mocno zanieczyszczać powietrze. W kółko są alerty smogowe, że dzieci z przedszkól nie mogą wychodzić na plac zabaw. A Arriva dysponuje jedynie 5-cioma mało wartymi U12 Hybrid, a reszta zwykłymi spaliniakami. Ostatnio, jak pozbawili 516 obsługi PKS Grodzisk, to jedynie te Solarki i Solarki... Dlaczego innowacja do nas nigdy nie dotrze Pytanie
Ashir   [10, Czerwiec 2018 at 10:33 PM]
@zxcvbnm - No i w ramach kontraktu zostały linie tak wybrane, że wozy można spotkać w Śródmieściu, Ursusie, Wilanowie, Włochach, na Bemowie, Bielanach, Mokotowie, Ochocie, Pradze Północ, Pradze Południe, Targówku, Ursynowie, Woli, Żoliborzu oraz w gminach Góra Kalwaria, Konstancin-Jeziorna, Lesznowola, Piaseczno, Raszyn, Ożarów Mazowiecki, Stare Babice.
fraktal   [10, Czerwiec 2018 at 10:58 PM]
@zxcvbnm: Pamiętasz, kiedy jechałeś nie-klimatyzowanym autobusem - U15, MANem NG313 lub jelczem? Te dwa pierwsze nie dość, że nie mają klimatyzacji pasażerskiej, to jeszcze uchylne okna. Ostrobramska ma w 90 procentach tabor w pełni klimatyzowany, więc to powinno mieszkańcom Wawra wystarczyć.
~zxcvbnm   [11, Czerwiec 2018 at 12:08 AM]
Jelcze chętnie wezmę, a resztę dobrze wspominam... na klimę nie zwracam uwagi Bardzo szczęśliwy
~Nieciej   [11, Czerwiec 2018 at 03:56 AM]
@Super Hiper FSO nie funkcjonuje jako fabryka czegokolwiek od ~4 lat, więc nie opowiadaj bzdur... Nawet w czasach świetności nie była zbyt uciążliwa dla środowiska (poza hałasem i lakiernią), bo przecież blachę do niej przywozili gotową, a nie wytapiali i walcowali stali na miejscu.
~Super Hiper   [11, Czerwiec 2018 at 03:08 PM]
@~Nieciej Wiem, mówiłem że się nie znam. Ale reszte fabryk jest uciążliwam
~Ashir   [11, Czerwiec 2018 at 03:27 PM]
@Super Hiper - Po prostu byś chciał MANy, a nie ekologią się zasłaniasz. Nawet zwykłe SU12 z EURO VI z Arrivy emitują bardzo mało spalin. Poza tym za sprawą 509 na Białołękę docierają również SU18 Hybrid i SM18 LNG z Ostrobramskiej. Zresztą kolejne ekologiczne wozy, tylko tym razem na CNG zostaną wprowadzone do ruchu 27.10 przez Michalczewskiego i bardzo bym się zdziwił, jakby nie dostali żadnej linii jeżdżącej po Białołęce. Dla dobra środowiska będą to jeszcze lepsze wozy niż obecne hybrydy, więc Białołęka PO RAZ KOLEJNY dostanie nowe (i ekologiczne) wozy. Uśmiech
@fraktal - Zdecydowanie więcej, bo na Ostrobramskiej zostało tylko 10xSU15, a wszystkie inne wozy mają klimę. I nawet te deskorolki są wysyłane z dala od zajezdni na 148, 171 i 512 (teoretycznie jeszcze jest całka na 168, ale tam rzadko się trafia). Puszczać oczko
@zxcvbnm - No to masz Jelcze na 146, 147 i N02. Uśmiech
~DANEX   [11, Czerwiec 2018 at 05:43 PM]
AUTOBUSY PRZEGUBOWE Z LINII 193 DP ZOSTAŁY PRZEKIEROWANE CZASOWO NA LINIĘ Z-4 OD PAZDZIERNIKA ZNOW PEWNIE SIE ZMIENI NA 193
~Ashir   [11, Czerwiec 2018 at 08:07 PM]
@DANEX - Woronicza ma nadmiar przegubów i jakby była taka potrzeba to starczyłoby zarówno na 193, jak i Z-4.
~usn   [12, Czerwiec 2018 at 11:41 PM]
@Ashir Dwa razy mnie się kliknęło przy poprawkach, ponadto zerwało mi nagle połączenie z O-B. To tak ku woli wyjaśnienia Puszczać oczko ; Smutek ,że 193 zostanie obciapane. Czy 193 jest tylko postrzegane przez pryzmat dowozówki do kampusów:SGGW i południowej części UW oraz KEN Center? A cały Służew nad Dolinką i Służewiec to wesz Okrzyk Pytanie A może to jest tak, że te wozy, które są na 193 to powędrują na 401?
CafeKaskada   [05, Styczeń 2019 at 04:11 PM]
Te MANy mają swoją wersję przegubową, choć wątpię, żeby MZA je zakupiło, ale kto wie?
~Ashir   [05, Styczeń 2019 at 09:40 PM]
MZA aktualnie kupują tylko pojazdy gazowe i elektryczne.

Komentarz 1 do 47 z 47
Strona: 1

Dodaj swój komentarz 
Imię Komentarz
Śmiech :lol: Nabijam się :-P Bardzo szczęśliwy :-D Uśmiech :-) Neutralny :-| Smutek :-( Płaczę, jest mi bardzo smutno :cry: Cool 8-) Zaskoczony :-o Zakręcony :-? Zawstydzony :oops: Zszokowany :shock: Zły :-x Przewracanie oczami :roll: Puszczać oczko ;-) Pomysł :idea: Okrzyk :!: Pytanie :?:
stat4u